Novella~My LovE 3

Wednesday, February 18, 2009


BAB 3
Suasana kelam dengan alunan musik dan lagu-lagu yang menghairahkan dan penuh dengan keasyikan membuatkan pengunjung-pengunjung pub yang terletak ditengah-tengah bandaraya Korea, hanyut dan tenggelam di dalam keseronokan syurga dunia yang tiada penghujungnya.Arak dihidangkan di merata-rata, menjadi satu hindangan yang yang wajib diambil untuk mendapatkan keseronokan yang tiada tandingannya.
Disekeliling tempat penuh dengan golongan muda mudi menari tanpa berasa malu dengan keadaan keliling dan ekoran mata-mata yang memandang.

Di suatu bilik berdinding kaca yang tebal,tempat yang lebih privasi dan eksklusif untuk golongan-golongan VIP kelihatan seorang lelaki hanyut dibuai mainan dunia, tiga wanita berpakaian seksi dan menghairahkan melayannya, tanpa segan silu mereka bercumbu-cumbuan tanpa mengendahkan keadaan keliling.Sesekali lelaki tersebut menuang bir yang penuh kedalam mulut pelayan-pelayan wanita tersebut dan kembali bercumbu dengan ghairahnya.

“Dennis..Dennis sudah! Cepat jom blah!!” tiba-tiba datang seorang lelaki memasuki bilik tersebut dan mengejutkan lelaki yang asyik dengan syurga ciptaannya sendiri.

“Hem..kenapa ni Henney?”soal Dennis selamba, sambil melepaskan pelayan wanita dari rangkulannya.Dia kembali sambung meneguk bir yang penuh dituang pelayan wanita yang berada berhadapan dengannya.Senyuman menggodanya tidak lekang dari bibir maskulinya yang seksi itu.

“Sudah! Jangan minum lagi! Jom ikut aku kita blah!” Henney kawan baik Dennis kelihatan cemas dan menarik gelas bir ditangan Dennis,sambil melihat-lihat kearah luar bilik berhawa dingin tersebut.

“Kat luar ada polis..jom blah..”Henney berbisik di telinga Dennis.
“What?! Oh shit!!”Dennis mula sibuk mengutip baju sejuknya yang jatuh dilantai,ketika dirinya sibuk bercanda mesra sebentar tadi.Dia mula membuat keputusan untuk mengorak langkah keluar dari kelab tersebut.
“Ok..kita gerak selamba ok?”Henney mengarahkan mereka bergerak selamba apabila dia ternampak beberapa pegawai polis datang menghampiri bilik mereka.Memandangkan mereka tidak cukup umur untuk memasuki pub tersebut, mereka perlulah berlagak tenang seperti mereka orang yang tidak bersalah.

Dennis membalasnya dengan sekuntum senyuman sambil mengangguk perlahan.Mereka tenang berjalan kepintu belakang bilik tersebut,pintu tersebut merupakan jalan keluar rahsia disediakan pihak kelab tersebut bagi memudahkan orang-orang yang seperti mereka melarikan diri ketika serbuan polis.

“Hey..you two over there! stop walking and come here!” satu arahan keluar dari salah seorang pegawai polis kepada mereka berdua. Walaupun percakapan bahasa inggeris pegawai tersebut masih pekat slagnya ke bahasa Korea, pegawai tersebut masih bercakap dalam bahasa Inggeris, ini kerana hanya pelancong-pelancong asing sahaja yang selalu dan mampu untuk memasukki pub tersebut ekoran bayaran pub tersebut sangat mahal.Tambahan pula Dennis dan Henney wajah dan fizikal mereka tidak ubah kelihatan seperti orang barat.
Dari berjalan tenang terus mereka berdua berlari pantas memasuki pintu belakang bilik tersebut.Keadaan menjadi kacau bilau apabila mereka mula melarikan diri.Sebilangan polis mengejar mereka mengikuti pintu yang sama digunakan mereka untuk melarikan diri.

“Hey! Stop!!” jerit lantang pegawai polis tersebut sambil berlari laju mengejar mereka berdua.
“HaHaHa..Henney I don’t expect that we’ll end our perfect evening running like this!” Dennis ketawa sambil berlari pantas tanpa henti.
“This one, will make our evening more meaningful..HaHaHa”sempat lagi mereka berdua bergurau sesama sendiri tanpa memikirkan tentang polis yang sibuk mengejar mereka dari belakang.

Dari penampilan mereka sememangnya tampak seperti seorang lelaki yang sudah pun menjangkau umur 20an tetapi hakikatnya mereka berdua hanya berumur 19 tahun. Dennis dan Henney memang mempunyai citarasa yang sama di dalam dunia fesyen.Kedua-dua mereka sememangnya suka dengan penampilan yang tampak elegan dan berstyle, dengan berwajah maskulin memang cukup untuk mereka berdua digilai ramai wanita di kolej mereka.

“Ok, bro we split here”Henney memberi arahan sambil berlari menyusuri lorong gelap disebelah kanannya.Manakala Dennis pula senyum dan mengangguk sekali lalu berlari pantas sambil memanjat laju bumbung bangunan setingkat disebelahnya untuk melintasi ke jalan seberang.Sememangnya mudah bagi Dennis untuk memanjat bangunan dan melompat pada ketinggian yang sangat tinggi ini kerana dia dan Henney gemar meluangkan masa lapangg bermain extreme sport.Ditambah lagi dengan ketinggiannya yang mencecah 185cm memang mudah untuk mempraktikkan sukan tersebut.
“We meet at usual place.”sempat juga Henney berpesan kepada rakannya itu.


“Haha..so u hampir tertangkaplah tadi?”Kuat Dennis ketawa sambil memegang perutnya.

“So what? At last I berjaya escape juga kan..”Henney senyum sambil bersandar di kereta Porsce kesayangannya.Dia mencapai tin minuman ringan yang dibelinya sebentar tadi,dan membukanya.

“Everyday I hope that I am 20th” Dennis menyuarakan suara hatinya.Sememangnya Dennis tidak sabar-sabar untuk bergelar lelaki dewasa.Henney yang melihatnya membaling setin air minuman kepadanya.Dennis menyambut kemas air tersebut sambil memberikan senyuman yang lebar kepada kawan baiknya itu.

Dennis dan Henney merupakan kawan baik semenjak mereka bersekolah rendah lagi. Bagi Dennis hidup dan membesar bersama Henney merupakan pengalaman hidup yang amat bermakna sekali.Mereka mempunyai minat yang sama dan sering sependapat.Sepanjang perkenalan mereka berdua tidak pernah sekalipun bertegang urat mahupun bermasam muka.

Ramai orang mengatakan mereka berdua sangat sepadan berkawan bersama.Sekali pandang mereka berdua seakan seperti saudara kembar.Sebenarnya banyak persamaan fizikal antara mereka berdua,dari segi wajah,mereka berdua mempunyai wajah yang maskulin dan susuk tubuh yang tegap.Malah kedua-dua mereka juga mempunyai ketinggian yang sama.

“Hey, rileks la.Awal tahun hadapan cukuplah kita 20 tahun..” Henney yang bersandar di kereta mula berjalan kearah sungai dihadapan mereka.Dia meletakkan tangannya di atas penghadang besi yang menjadi penghadang sungai.Dennis turut mengikutnya dari belakang dan mengambil tempat hampir dengannya.Mereka menarik nafas yang panjang dan menghembusnya perlahan.

Kawasan dibawah jambatan itu kelihatan tenang di awal pagi itu,angin yang menghembus lembut menambahkan lagi kesejukkan cuaca yang sememangnya sediakala sejuk.Disitu keadaannya tenang dan sunyi dari kesibukkan kota.Berada disitu seakan membuatkan mereka berdua lupa akan segala masalah dan kesibukkan di dalam hidup mereka.

Jalan raya di atas jambatan menghubungkan jalan ke kota,kelihatan sudah beransur lengang setelah jam hampir menunjukkan jam 3 pagi.Sememangnya inilah tempat kegemaran Dennis dan Henney untuk melarikan diri dari kesibukan hidup dikota Korea.

“Baguslah! Birthday tahun depan aku nak kita raikan di Las Vegas.Kita raikan berdua saja, kita kunjung semua pub disana!”Dennis bersuara sambil tersenyum.Dimindanya dia sudah mula merangka segala aktiviti mereka di sana.Henney senyum besar melihat rakannya itu.Dia dapat mengagak apa aktiviti yang dirancang Dennis.

“HaHa..u such a crazy boy” Henney menolak kuat bahu rakannya itu.Masih bersisa lagi ketawanya.Dennis juga ketawa girang.Terserlah kekacakkan wajah kedua-dua anak muda itu.Dennis sungguhpun berwajah persis lelaki barat, tetapi kekal kelihatan darah campuran Asia nya.Kulitnya yang putih bersih tanpa sebarang noda menampakkan lagi keasliannya yang berdarah Korean, German, dan Malaysian.

Henney kawannya,merupakan anak kepada kawan baik ibunya.Bapa Henney juga merupakan rakan seperniagaan bapanya Dennis.
Asyik mereka berdua melayani fikiran masing-masing,tiba-tiba telefon bimbit Dennis berbunyi.

“Hi,what's wrong honey?” Dennis menjawab dengan nada yang lembut dan agak romantis setelah melihat pada skrin telefonnya nama Soon Ae terpampang sebagai pemanggil.Henney yang melihat Dennis hanya tersenyum.

Dia memang kenal sangat dengan perangai playboy Dennis,semua kekasihnya dipanggilnya dengan panggilan “honey”.Katanya supaya tidak mudah kantoi ataupun tertangkap. Mana tidaknya bilangan kekasihnya sahaja tidak terbilang jadi sememangnya susah untuk dia menginggat satu persatu panggilan jikalau semuanya berlainan panggilan.

“What? U missed me? Ok, then I’ll see u tomorrow..ok?”Dennis mematikan telefon bimbitnya.Senyumannya masih memekar dibibirnya.Dilihat kawannya disebelahnya,turut tersenyum nakal kepadanya.

“Perempuan mana tu?”Henney menyoal,matanya kembali melihat kearah sungai yang mengalir tenang dihadapannya.

“Entah, aku pun tak tahu..”Dennis mengangkat bahu selamba.Henney tidak terkejut malah dia sudah biasa dengan perlakuan Dennis begitu.Dia juga kadang-kadang seperti itu juga.Henney terus ketawa sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.Dia mendongak ke atas langit, tenang dan indah, ketawanya bertukar menjadi satu senyuman manis.

“What is your opinion about true love?”tiba-tiba ayat itu terkeluar dari bibirnya.Dirinya masih melihat kearah langit yang meriah disinari bintang yang bergemelapan.Dennis yang melihat Henney hanya mampu tersenyum,diangkat lengan kirinya dan diletakkan tepat dibahu kiri rakannya itu.

“Hey, true love never exist in this world” Dennis bersuara seakan berbisik di tepi telinga kawannya untuk menyedari kawannya itu.Henney melihat kawannya itu, dia mengalihkan badannya membelakangi sungai dan bersandar di penghadang besi sungai tersebut.Dia memeluk tubuhnya.Senyumannya yang tidak pernah putus masih menyerlahkan kekacakkan di wajahnya.

“No, for me, I’m still waiting for my true love.”Selamba Henney menjawab sambil matanya tenang memikirkan tentang cinta sejatinya yang dia harap-harapkan hadir untuk menghiasi hidupnya.

“Come on bro, kita semua tahu love is money,without money there is no true love right? So,what the point kita nak cari true love sedangkan boleh dibeli dengan duit?” Dennis bersuara sambil turut bersandar di penghadang besi sungai tersebut.Dirinya sememangnya pantang dengan bab cinta sejati ini, baginya tidak pernah wujudnya cinta sejati.Contohnya dirinya tidak pernah kekal dengan seorang wanita dalam tempoh yang lama.Paling lama dalam sejarahnya pun cuma 4 bulan.Dia cepat bosan, dan tiada maknanya cinta sejati di dalam hidupnya.

Inilah satu-satunya perbezaan diantara Dennis dan Henney.Mereka berdua mempunyai perbezaan pendapat tentang percintaan.Bagi Henney cinta itu suci, dan cinta sejati itu wujud bagi setiap manusia di dalam dunia ini.Lain pulaknya dengan Dennis yang sememangnya tidak percaya akan kewujudan cinta sejati.

“You’ll know it one day, when u meet with one girl and u can’t even forgot everything about her.. and at that time u will always want to see her..That's what the true love is..” Henney berkata-kata lagi sambil memikirkan bilakah saatnya dia akan mengalami pengalaman indah tersebut.
Dennis mencebik muka.Dilihat wajah rakanya itu yang sedang asyik berada di awang-awangan.Senyuman nakal mula menghiasi bibirnya,dia mendekati telinga rakannya itu dan bersuara..

“Jiwang..JIWANG..mamat jambu la kau ni!” sambil ketawa girang dia menjauhkan sedikit tubuhnya dari rakannya itu.Mendengar ayat tersebut hanya membuatkan Henney tersenyum dan melihat kearah rakan karibnya itu.

“I’m jiwang. So what?”Henney mendepakan tangannya menunjukkan dia hanya mengaku sahaja dengan panggilan yang diberi Dennis kepadanya.Dennis yang ketawa girang mula mendekati kembali Henney.

“Ok lah..aku doakan kau cepatlah bertemu your true love..”Dennis masih mengejeknya.Kuat ketawa Dennis mengelakkan rakannya itu.

“Ok..even at that time the girl is your wife, and if..IF I insisted to have her, u must let her go for me..ok?” berbaur gurauan ayat Henney menambahkan lagi kerancakkan ketawa Dennis.

“A man like me do not get married, bro” dalam nafas yang masih bersisa Dennis bersuara sambil menepuk-nepuk bahu rakannya itu.Mereka berdua ketawa bersama.Kelewatan malam itu langsung tidak menganggu mereka berdua untuk semakin rancak bersembang,dan tiba-tiba telefon bimbit Dennis berbunyi lagi.

“I tell u what bro, u must switch off your handphone”Henney tersenyum kepada Dennis dia masih lagi tersenyum girang sambil meneguk air minuman ringannya itu.Dennis yang tertawa, mengangguk-anggukkan sahaja percakapan Henney.

“Ok..last one..”Dennis mengangkat jari telunjuknya kanannya, menunjukkan dirinya akan menjawab satu panggilan ini sahaja. Henney tersenyum melihat Dennis, dilihatnya kearah lain sambil terus menghabiskan minuman tinnya itu.

“Hi, honey..”lembut suara Dennis mengangkat telefon.

“What! Honey?!, Dennis!! You must balik ke rumah sekarang!”Tegas suara Aunty Chae Rin,mamanya Dennis.Dennis tergamam mendengar suara ibunya,secara spontan dia mematikan talian.Besar anak matanya memandang kearah rakannya.Henney yang melihat gelagat Dennis mengerutkan kedua-dua belah keningnya, hairan.

“Hey, what's wrong?”Henney mula menyoal.
“My mama.”Dennis menjawab sepatah.
“Ok, jom kita kemas.Balik..” serius Henney bersuara dan terus sahaja mereka berdua berjalan pantas kearah kereta masing-masing.

Dennis memecut laju dengan kereta Lamborghini hitam kesayangannya manakala Henney dengan Porsche kelabunya memecut kearah yang berlainan.Mereka pulang kerumah masing-masing.

Memang begitulah,Dennis walaupun senakal-nakalnya dia mengikuti kata-kata ibunya dengan lebih tepat dia agak gentar dengan ibunya.Ini kerana ibunya sering mengugutnya akan melakukan perkara yang paling dia geruni jikalau tidak mematuhi arahannya.Perkara tersebut adalah membatalkan kad kreditnya dan menghadkan duit perbelanjaannya.Henney sememangnya masak dengan perangai ibunya Dennis, pantang kalau Dennis tidak mendengar kata,pasti ada sahaja yang ingin diugutnya.Jadi sebagai kawan yang baik, terpaksalah dia mengikut sahaja percakapan ibunya Dennis.

“Ish..mama ni..susahlah..”rungut Dennis sambil memandu laju pulang ke rumahnya.


“Kau pergi mana?Kan mama dah kata limit time is at 12am!” marah ibunya Dennis setelah dia terbangun dari tidur dan menyedari bilik anaknya itu kosong tanpa penghuni.

“La..ma I just go out with Henney..just two of us..”Dennis yang kelihatan letih duduk di sofanya sambil memejamkan matanya rapat untuk merehatkan minda.

“Just go out? Dennis! you tak balik rumah dari habis waktu sekolah lagi tau” Ibunya mula mengambil tempat disisinya.Henney memang dikenalinya sebagai teman rapatnya Dennis.Memandangkan dia berkawan rapat dengan ibunya Henney jadi dia tidak keberatan untuk melihat anaknya itu berkawan rapat bersama anak kawannya baiknya.

“Ma..Dennis tak kemana-mana lah ma..”Dennis meletakkan kepalanya di atas riba ibunya.Matanya masih terpejam rapat. Ibunya hanya menggelengkan kepala, anaknya itu tahu akan kelemahan dirinya.Sememangnya dirinya akan cepat tersentuh jikalau anaknya itu bermanja dengannya.Ibu mana yang tidak sayangkan anaknya.Tambahan pula Dennislah satu-satunya anak yang dia perolehi.

Suasana dingin di ruang tamu yang luas itu menambahkan lagi keselesaan Dennis.Melihat keadaan Dennis,ibunya mula terdiam dan membelai lembut rambut anaknya itu.Dennis tersenyum manis,walaupun matanya masih terpejam rapat.Akalnya berjaya.

Chae Rin melihat keadaan keliling rumahnya.Segala titik peluh suaminya betul-betul berhasil.Sekarang perniagaan mereka semakin maju, King Capital One sekarang bukan sahaja hanya beroperasi didalam negaranya sahaja tetapi juga diluar negara.Kebanyakkan pasaran Asia sudah banyak dipelopori syarikat King Capital One.Malah syarikat mereka bukan asing lagi di mata syarikat-syarikat berjaya di Asia.

Kemashyuran syarikat mereka sehinggakan Amir, suaminya boleh menetapkan undang-undang bagi sesiapa yang yang ingin berkerja di syarikat mereka perlulah fasih berbahasa Malaysia.Ini dibuatnya untuk menaikkan taraf bahasa negara tercintanya.Disebabkan itulah membuatkan kebanyakkan temannya dan teman suaminya fasih bercakap dalam bahasa Malaysia.Malah kawannya Dennis,Henney juga pandai berbahasa Malaysia.

Sekarang apa yang dirisaukannya ialah tentang sikap satu-satunya pewaris segala harta ini, iaitu Dennis.Anaknya itu gemar berfoya-foya diluar sana,disebabkan itulah dia menetapkan segala peraturan dan mengugut anaknya dengan segala kelemahan anaknya itu.Bukan dia merupakan ibu yang jahat tetapi dengan cara itu dirinya boleh membuatkan Dennis mendengar cakapnya.

Dennis anaknya itu, selain sikap buruknya yang kuat berfoya-foya anaknya itu turut mempunyai sikap yang menampakkan kebaikannya, contohnya Dennis sangat mengambil berat dalam soal pembelajarannya malah anaknya ini sangat bijak dalam apa jua mata pelajaran.Dalam hal pengurusan pejabat pula, dia sangat berdedikasi dan memberikan komitmen yang tinggi dalam apa jua tugas yan diberikan.Segala kerja yang diberi diselesaikan dengan begitu baik sekali.Kadang-kadang tidak tersedar langsung bahawa Dennis cumalah seorang lelaki yang hanya berusia 19tahun.Cara pemikirannya tidak seperti lelaki lain yang sebaya dengannya.Dia lebih matang apabila melibatkan diri di dalam hal syarikat.

Cuma masalahnya ialah tentang sikapnya yang sering gemar berfoya-foya bersama kekasih-kekasihnya membuatkan Chae Rin dan Amir pening kepala memikirkan soal anaknya itu.Bukannya dia tidak tahu dengan hal kekasih-kekasih anaknya,ramai yang datang berjumpa dengannya untuk minta dikahwinkan dengan anaknya itu.Alasannya mereka sudah terlanjur.Kesemua mereka ditolaknya dengan cara yang baik.

“Dennis..Dennis..bilalah kau nak berubah..”keluh Chae Rin disisi anaknya itu. Tiba-tiba dia teringatkan tentang surat yang diterimanya pagi tadi.

“Dennis! Bangun! Mama ada berita nak kasi tahu ni” Chae Rin mula menampar-nampar lembut bahu anaknya itu.Dennis mengerak-gerakkan badannya tetapi malas untuk membangunkan diri.

“Apa ma?..”malas suaranya bercakap.
“Dynaz! Surat dia sampai tadi pagi.” Riang suara mamanya.Dennis dengan matanya yang masih terpejam mengerutkan dahi.
“Dynaz? Siapa perempuan tu ma..?malas saja bunyinya suara Dennis.
“Dynaz anak adik ayah, your cousin in Malaysia.Dia sudah bertunang sekarang!” riak suara mamanya seakan tidak berpuas hati dan kelihatan agak hampa apabila menyampaikan berita pertunangan Dynaz.

Dengar sahaja perkara itu,Dennis membukakan kedua-dua belah matanya.Jauh dia termenung apabila dirinya mengetahui siapakah perempuan yang bernama Dynaz tersebut.Dari matanya seakan-akan dirinya mengimbas segala memori yang berlaku diantaranya bersama Dynaz suatu ketika dahulu.

3 comments:

Nancy Edison said...

serius, memang best citer ni.

Zeni Geba said...

Dennis n Henney! perfect combination!
i admit that dis story memang gempak la!

Luv Dennis Oppa!!!

~Siti Fatimah~ said...

huhu..menarik and best,,rugi x teruskan ni..hehe.. :)

Post a Comment

 
Novella~My LovE. Design by Pocket