Novella~My LoVe 6

Friday, March 6, 2009

BAB 6

“Mama sudah buat keputusan nak ke Malaysia.”Puan Chae Rin bersuara setelah keluarganya semua berkumpul untuk bersarapan pada pagi yang indah itu.

“It’s great!mama and papa pergi ke Malaysia, I’ll look after our company”selamba Dennis bersuara tanpa melihat kearah ibu dan ayahnya.Mendengar apa yang diperkatakan Dennis membuatkan Puan Chae Rin melihat tajam kearah anak tunggalnya itu.

“Kita sekeluarga akan pergi ke Malaysia.” tegas suara Encik Amir turut juga mencerunkan anak mata kearah anak lelakinya.

“Argh..it’s not right papa, I don’t want to go.”Dennis mula membalas pandangan kedua-dua ibu dan bapanya.Wajahnya tiba-tiba sahaja berubah apabila menyedari rancangan untuk ke Malaysia melibatkan dirinya juga.Puan Chae Rin mengerutkan air wajahnya apabila melihat Dennis yang membantah akan keputusan ke Malaysia.

“No. It’s final, whatever we said, you must obey it” tegas Puan Chae Rin tiada kompromi. Dia juga turut mengangkatkan jari telunjuknya kepada Dennis menunjukkan dirinya tegas dengan apa yang diperkatakan dan Dennis tidak boleh membantah apa-apa percakapannya.Dennis diam tidak berkata apa-apa.Walaupun hatinya memberontak dirinya hanya pendamkan sahaja.Dia tahu ibunya itu tidak akan membenarkan dia untuk membuat keputusan sendiri melainkan dia sudah sah berumah tangga atau lebih tepat dia sudah sah menjadi suami kepada seseorang wanita. Oleh kerana itu juga dia berasa sangat tertekan, kerana di usia yang muda sepertinya tidak mungkin dia akan berumah tangga dan pada usia sebegini juga semestinya dia tidak mahu ibunya masih mengawalnya seperti kanak-kanak kecil yang tidak tahu menguruskan hal peribadinya sendiri.

“Rin, bagus idea you ni, I pun ingat nak pergi bercuti dalam masa terdekat ni.Tak sangka pulak you cadangkan nak ke Malaysia.”senyum Encik Amir melihat kearah isterinya itu. Sememangnya sudah lama dia tidak ke Malaysia,dan dia juga sangat merindui keluarga adiknya lelakinya itu,Rahim. Puan Chae Rin turut membalas dengan senyuman manis dibibirnya.

“Tak sangka Dynaz sudah bertunang kan, Rin rasa tak berapa nak seronoklah. Kenapa mereka tidak inform kita awal-awal ye?”Puan Chae Rin bersuara seakan terasa hati dengan keluarga Rahim, adik kepada suaminya itu.

“Mereka kan sudah kata yang mereka pun tak expect benda tu nak jadi, it suddenly happen, honey.”Encik Amir bersuara menenangkan perasaan isterinya itu.Dia tahu benar isterinya itu amat menyukai Dynaz, malah isterinya itu pernah suarakan kepadanya untuk mengahwinkan Dynaz dengan anak lelaki mereka, Dennis.Memang dia sangat bersetuju dengan cadangan isterinya itu, kerana dia turut menyukai Dynaz dan dia sudahpun menganggap Dynaz seperti anak kandungnya juga.Oleh kerana itulah khabar yang diterima tentang pertunangan Dynaz amat mengecewakan dirinya.Lama juga dia memikirkan tentang itu dan akhirnya dia pasrah dengan keputusan yang dibuat oleh Dynaz yang khabarnya sangat mencintai pemuda yang kini sah menjadi tunangannya itu. Apa sahaja keputusan Dynaz yang dianggap seperti anak kesayangannya itu,akan diterima seikhlas hatinya.

“Rin,itu semua kan keputusan Dynaz,kita patut setuju demi kebahagiaannya.”Encik Amir bersuara perlahan memujuk isterinya itu. Dennis yang melihat cuma mendiamkan dirinya.Di dalam kotak fikirannya penuh dengan ingatan pada kenangan silamnya.Kenangan yang sememangnya mahu dihindarinya.

“Dynaz.”tiba-tiba sahaja mulutnya menyebut perlahan nama yang sangat membuatkan hatinya rawan menanggung rindu suatu ketika dahulu.

Perjalanan selama sembilan jam yang membawa pesawat penerbangan terkenal Korea ke Malaysia sememangnya cukup untuk meletihkan badan sesiapa sahaja yang menaikinya.Tetapi lain bagi keluarga Encik Amir,mereka suami isteri tidak henti-henti tersenyum riang apabila melihat pesawat yang mereka naiki semakin hampir mendarat di pengkalan penerbangan Malaysia. Melihatkan si kecil yang sudah letih dan berada kemas didalam pangkuan Puan Chae Rin membuatkan Encik Amir tersenyum manis.

“Inilah puteraku,Dennis.Akan ku kenalkan kepada kau Rahim”Encik Amir mengusap-usap kepala anaknya yang sudahpun genap berumur 11 tahun itu.Dia sesungguhnya ingin sangat memperkenalkan anaknya itu kepada adiknya supaya dapat berkenalan dengan lebih rapat tetapi kerja-kerja di syarikatnya yang banyak membuatkan dia sering kali menunda tarikh untuk pulang ke Malaysia.Akhirnya pada hari ini dapat juga dia berpeluang untuk pulang ke Malaysia, dia juga tidak sabar untuk bertemu dangan si kecil yang bernama Dynaz, anak kepada adiknya itu dua tahun muda dari anak lelakinya.Dia tersenyum lagi apabila matanya bertembung dengan sepasang mata bundar isterinya itu.

“Mama, kita sudah sampai ke?”Dennis bersuara seakan merengek sambil mengosok-gosok biji matanya apabila semua imej yang dilihatnya seakan-akan kabur.Jelas kelihatan yang dia masih dalam keadaan mamai setelah terbangun dari tidur lenanya.

“Kita hampir sampai ni,”lembut Puan Chae Rin bersuara sambil menbelai-belai kepala anaknya itu yang berada di ribanya. Dennis terkejut,cepat dia bangun dari ribaan ibunya.Sungguh tidak disangkanya bahawa sekarang dia tidak lagi berada di dalam pesawat, sebaliknya berada didalam sebuah kereta mewah.Dennis dan ibunya berada ditempat duduk belakang manakala hanya ayahnya sahaja berada dihadapan sambil memandu cermat kereta yang disewanya sebaik sahaja mereka turun dari pesawat dua jam yang lalu.

Dennis bangun dengan serta merta melihat kearah luar cermin tingkap kereta.Dia tersenyum manis melihatkan panorama luar yang sangat asing bagi dirinya.Disetiap jalan penuh dengan pokok-pokok yang tumbuh kehijauan, daun-daun pokok yang ditiup angin seakan melambai-lambai menyambut kedatangan mereka sekeluarga, cuaca yang sungguh berbeza dari negara asalnya membuatkan dirinya sungguh teruja.Tidak terlepas langsung pandangannya melihat setiap pemandangan yang terbentang luas dihadapan matanya itu.Berbeza!sungguh berbeza daripada kota metropolitan tempat kediamannya.Dennis tersenyum menampakkan barisan giginya yang putih bersih itu.

Puan Chae Rin yang melihat gelagat anaknya itu tersenyum manis.Jarang dia dapat melihat Dennis tersenyum girang seperti itu.Anaknya itu selalu menyendiri dan tidak mempunyai seorang kawan pun, dan mungkin kerana itu membuatkan anaknya itu seorang anak yang agak pendiam.

“Yes, here we are, home sweet home.” riang suara Encik Amir apabila dia membelok kereta mewahnya memasuki perkarangan rumah Pak Rahim.Kedudukan rumah itu tidak berubah dari waktu terakhir dia dan isterinya datang berkunjung, cuma sekarang ini rumah itu telah berubah menjadi sedikit besar dan warnanya turut berubah kepada warna yang kelihatan lebih menceriakan daripada sebelum ini. Ah..sungguh dia merindui kampung ini.

“Mak,ada orang datang.”ceria wajah Dynaz yang comel berambut pendek dengan hanya berpakaian baju T-shirt labuh pada paras lututnya.Terkebil-kebil wajahnya melihat kepada tetamu-tetamu yang tidak dikenalinya, tetapi cepat dia menuruni anak tangga dan berlari pantas kearah tetamunya yang sudah pun keluar dari perut kereta mewah tersebut.Mereka memberikan senyuman manis buatnya.

“Pakcik, Makcik, maaflah..abah takde,dia pergi ke kebun” manis dan ramah Dynaz bersuara, sambil melihat tepat kearah Dennis yang juga melihat kearahnya.Cepat Dennis menarik pandangannya daripada terus memandang kearah Dynaz ketika mata mereka berdua bertembung.Dynaz memalingkan wajahnya kepada pasangan suami isteri dihadapannya dan menghadiahkan senyuman manisnya, dan turut dibalas mesra oleh pasangan tersebut.

“Hah, Si Comel ini mesti Dynaz kan?”soal Puan Chae Rin sambil mendekati Dynaz yang mengangguk mesra.Sememangnya Dynaz cepat mesra dengan sesiapa sahaja, malah orang yang tidak dikenalinya juga turut ditegurnya ketika dia berjalan-jalan diluar rumah.

“Naz,siapa yang datang tu?”terdengar suara Mak Ana sayup-sayup dari dalam rumahnya.Puan Chae Rin segera mengalihkan pandangannya kepada pintu rumah keluarga tersebut, diharapkan sangat Mak Ana muncul kerana dia sangat merindui wanita tersebut.Banyak yang dia ingin ceritakan dengan birasnya itu yang dianggap seperti adiknya sendiri.

“Ya Allah, kamu datang!”Mak Ana seperti tidak percaya akan matanya apabila melihat keluarga yang sangat dirinduinya itu berada di halaman rumahnya.Hampir tersungkur dia apabila menuruni anak tangga untuk bertemu bersama mereka, selamatlah Encik Amir cepat menyambutnya.Akhirnya mereka semua ketawa riang bersama-sama.

Dennis masih tidak berganjak,dia masih berada dipintu kereta.Matanya liar melihat keadaan sekeliling yang sangat cantik dengan tumbuhan yang ditanam kemas dan dijaga rapi. Walaupun dia masih kecil,jelas kelihatan kekacakkan wajahnya.Pakaiannya yang kemas dan semestinya berjenama mahal menambahkan lagi kesempurnaan pada penampilan dirinya.Dynaz merapati Dennis apabila melihat ibunya asyik bersembang girang bersama tetamu yang datang berkunjung kerumahnya.

“Hai, awak siapa? Nama saya Dynaz.”mesra Dynaz bersuara sambil menghulurkan tangannya tepat kearah Dennis.

“Dennis.” sepatah Dennis bersuara dan seraya menyambut tangan Dynaz tanda perkenalan.Dia menghadiahkan segaris senyuman.Inilah kali pertama dia bercakap mesra bersama seorang perempuan, mugkin kerana dia senang dengan kelakuan Dynaz.Budak perempuan dihadapannya ini nampak mesra dan berlainan daripada budak-budak perempuan yang lain.Sekali imbas dia tidak ubah seperti seorang budak lelaki yang sangat comel.

“Oh,Dennis..sudikah awak jadi kawan saya?”manis sekali senyuman Dynaz berikan kepada Dennis.Dennis tersenyum dan mengangguk perlahan, dia juga tidak lepas memberikan senyuman manis kepada Dynaz.

“Ahh..Dennis I love u..”Soon Ae bersuara seakan mendesah didalam rangkulan Dennis yang tidak henti mencumbu setiap ruang wajahnya dengan ghairahnya sekali.Setiap kawasan badannya yang terdedah dicumbui Dennis sambil tangannya meliar disetiap pelosok susuk tubuh seksi wanitanya.Bergetar tubuh badan Soon Ae apabila Dennis mula mengalihkan ciuman intimnya disekitar lehernya.Pantas jari-jemarinya yang mulus membuka helaian baju Dennis satu persatu.Dennis tersenyum manis menampakkan ciri-ciri lelaki maskulin yang sungguh menggoda hati setiap wanita, matanya melihat redup ke anak mata Soon Ae yang sudah ditenggelami nafsu yang berahi.Pantas Soon Ae memagut ghairah bibir menggoda kepunyaan Dennis dan mereka tenggelam di dalam fantasi cinta yang penuh berahi dicipta oleh mereka sendiri.

“I love u honey,” Soon Ae bersuara seakan berbisik dicuping telinga Dennis setelah bahtera yang mereka layari sudahpun berlabuh ditepian pantai.Dennis tersenyum manis sambil mengusap-usap wajah cantik kepunyaan Soon Ae yang sememangnya terkenal dikalangan pelajar-pelajar di kolejnya.

“Same with me.” Dennis mencium lembut dahi kepunyaan Soon Ae,wanita yang dianggap koleksi yang sangat sempurna baginya.Mereka berpelukan mesra diatas katil yang besar dan luas serta serba indah itu.

“You know, I’ll miss u when u tak ada nanti.” Soon Ae meluahkan perasaannya kepada Dennis.Dia cuba untuk bertutur menggunakan bahasa melayu kerana dia tahu bahawa keluarga Dennis yang terkenal di Korea itu sangat mementingkan bahasa ibunda mereka iaitu bahasa melayu.Dia juga nekad dan tidak akan peduli untuk menukar agama yang dianutinya sekarang sekiranya dia berpeluang untuk berkahwin dengan Dennis kelak.

“I just go for couple of the day, honey” lembut Dennis bersuara walaupun matanya kini sudahpun terpejam rapat.Haruman lavender yang menguasai bilik itu amat menenangkan hatinya.

“Dennis, I want to marry u” tiba-tiba Soon Ae yang berada kemas didalam pelukan Dennis bersuara seakan berharap.Mendengar kenyataan itu Dennis terkejut tetapi dikawal tubuhnya supaya tidak terlalu ketara.Dirinya mencelikkan kedua-dua matanya, dan seraya memalingkan wajahnya menghadap tepat ke wajah Soon Ae.Segaris senyuman dipamerkan dibibir sensualnya.The killer Smiling!

“Honey, like I said before, we’re not ended our relationship with married” Dennis bersuara lembut memandang ke wajah bersih Soon Ae.Sememangnya dia sudah menerangkan awal-awal lagi tentang itu sebelum perhubungan mereka menjadi sejauh ini. Malah, ketika dipujuk rayu oleh teman-teman wanitanya yang lain, Dennis turut menerangkan bahawa perhubungan mereka tidak akan berakhir dengan sebuah ikatan perkahwinan dan kesemuanya mereka bersetuju dengannya.

Sememangnya hakikat, bukan Dennis yang meminta untuk bermesra tetapi gadis-gadis itu yang sanggup dan merayu untuk bermesra dengannya.

“I knew it, but I can’t help myself from loving u, and I really want to be your wife” Soon Ae bersuara meluahkan perasaan tulus didalam hatinya.Sesungguhnya dia sangat mencintai lelaki yang sempurna dihadapannya ini.Walaupun dia sedar dan tahu Dennis merupakan seorang ‘kasanova’ besar, dia tetap juga mencintai jejaka tersebut dan sanggup untuk menjadi teman hidup Dennis.Malah dia yakin, bukan setakat dirinya seorang sahaja yang mendambakan lelaki itu tetapi semua wanita yang memandang Dennis pasti akan berasa lemah apabila melihat senyuman yang mekar diwajah maskulin Dennis.

Tubuh badan Dennis yang sasa berserta ciri-ciri elegan yang selalu digayakan menambahkan lagi kelengkapan dirinya yang merupakan seorang lelaki yang sangat digilai dan didamba oleh setiap wanita.Ditambahkan lagi dengan faktor Dennis yang juga merupakan satu-satunya waris tunggal bagi syarikat terkenal King Capital One yang sangat terkenal diseluruh Asia, sesiapa sahaja yang menjadi teman hidupnya pasti akan hidup didalam kemewahan sehingga keakhir hayat tanpa mengeluarkan setitik peluh pun untuk melakukan pekerjaan bagi sesuap nasi.

“Honey if we still talking about this, it will hurt u. I don’t want to hurt your feeling and of course u also don’t want me to hurt your feeling, right?” tenang dan lembut sahaja Dennis bersuara sambil mengusap penuh kasih sayang pipi gebu milik Soon Ae. Soon Ae terdiam dia tahu akan keputusan Dennis dan dia terpaksa akur dengan itu.Dia memeluk erat tubuh sasa itu untuk merasakan hangat kasih sayang Dennis selagi Dennis masih lagi menjadi miliknya.Dirinya tahu cinta Dennis bukan untuknya, selama ini dia cuma hanya berada didalam hati Dennis bukan didalam perasaan cinta Dennis.Walaupun begitu hatinya tetap buat Dennis dan dia tidak berdaya untuk menolak lelaki itu didalam hidupnya.Dennis membalas pelukan erat Soon Ae dan mengucup lembut ubun-ubun Soon Ae.

Suasana malam didalam president suite yang disewa Dennis khas untuk malamnya bersama Soon Ae sesungguhnya sangat nyaman dan dingin sekali.Katilnya yang besar dan dihias cantik dengan gebar baldu berwarna unggu muda membuatkan sesiapa sahaja yang berada diatasnya akan terlena dibuai mimpi-mimpi yang indah.Sebagai seorang lelaki yang berduit dan berkedudukan Dennis sememangnya selalu mendiami bilik-bilik mewah seperti ini.Malah itu sudah menjadi kebiasaan baginya.

Di luar hujan lebat menyirami bumi menambahkan lagi kedinginan malam bagi sesiapa sahaja yang menetap di kota metropolitan itu.

Berada di hadapan tingkap yang besar,langsir dibukanya luas bagi melihat panorama malam di luar sana. Dennis termenung jauh.Otak dan fikirannya kosong,hujan lebat diluar sana menutupi segala kecantikkan malam kota yang didiaminya sejak kecil lagi.Dennis menarik nafas dalam, keharuman bunga lavender segar yang menjadi aroma penyegar bilik itu meresap masuk kedalam rongga hidungnya, dia mula terasa tenang dan nyaman.Di atas katil kelihatan Soon Ae nyenyak dibuai mimpi, selimut yang tebal membaluti tubuh seksinya menambahkan lagi keselesaannya untuk terus tidur tanpa sebarang gangguan.

Dennis melihat suasana yang penuh mewah didalam bilik tersebut, dengan perhiasan yang sangat cantik dan bercirikan inggeris klasik cukup menghidupkan suasana yang sangat romantik, sesuai buat pasangan yang baru berkahwin dan sedang hangat berbulan madu.

“Kahwin, tidak lama lagi Dynaz akan berkahwin.Mungkinkah Dynaz akan menghabiskan bulan madunya didalam bilik seperti ini.”jauh Dennis berfikir.Sesungguhnya dia tidak pernah memikirkan tentang gadis itu semenjak pulang dari Malaysia lapan tahun yang lalu.Tekad hatinya untuk melupakan gadis periang tersebut dan akhirnya dia sudahpun berjaya melakukan tersebut tetapi surat perkhabaran dari Malaysia yang diterima keluarganya baru-baru ini membawanya kembali mengimbas segala kenangan silam.

“Hariz, kaukah tunang Dynaz?” Dennis mencerunkan anak matanya memandang pekat malam diluar tingkap.

Keasyikan perbualan diantara Dennis dan Dynaz pada malam itu terganggu sekali lagi apabila bunyi bising ditingkap bilik Dynaz makin menjadi-jadi.Dennis memandang lama tingkap yang diperbuat oleh papan itu.Sebelum ini bunyi seakan ketukan yang terdengar di tingkap tersebut tidak diendahkan Dynaz yang sibuk bercerita padanya.Tetapi apabila ketukan itu berbunyi berkali-kali membuatkan Dynaz menghentikan perbualan rancaknya.

“Abang Dennis, bunyi apa tu? Malam-malam macam ni.”Dynaz bersuara sambil mengerutkan dahinya.Setelah mengetahui perbezaan umurnya dengan Dennis dia mula memanggil dengan panggilan yang lebih sopan kepada Dennis.Malah Dennis juga tidak ubah seperti abang Hariznya seorang yang baik, bijak dan berkarisma tinggi.Cuma perbezaan antara mereka ialah Dennis lebih suka menyendiri dan seorang yang pendiam.Selalunya Dynazlah orang yang pertama akan memulakan perbualan untuk menjalinkan perhubungan baik dengan sepupunya itu.

“Biar abang pergi lihat, Dynaz duduk dekat sini ye..”Dennis bersuara sambil menghadiahkan senyuman manis kearah Dynaz.Pada mulanya memang agak kekok untuk membahasakan dirinya sebagai ‘abang’ tetapi setelah sering digelar dengan panggilan itu dia sudah membiasakan diri.Lagipun dia sangat menyenangi sikap sepupunya itu.

“Hey, agak-agak la wei.”marah Halimah apabila melihat Yusri yang tidak henti-henti membaling batu-batu kecil kearah tingkap bilik Dynaz.

“Baling sekali dia buat tak tahu je..”Yusri bersuara membela diri sambil terbongkok-bongkok mencari batu-batu kecil untuk dibalingnya lagi.Hariz yang berada berhampiran mereka hanya diam, matanya tidak lepas memandang kearah kereta mewah yang terpakir megah di laman rumah Dynaz.

Dua hari lepas, kecoh satu kampung apabila sebuah kereta mewah memasuki kampung.Apabila ditanya barulah tahu bahawa keluarga yang datang merupakan abang kepada Pak Rahim yang menetap di Korea.Sejak itu Dynaz tidak lagi menghabiskan masa bersama Hariz, Yusri dan Halimah malah Dynaz juga sudah mula pulang dari sekolah tanpa membonceng basikal Hariz seperti selalunya.Sememangnya Hariz ada mendengar bahawa keluarga tersebut mempunyai seorang anak lelaki yang seumur dengannya tetapi sehingga kini dia tidak berkesempatan untuk bertemu dengan lelaki tersebut.

Tiba-tiba tingkap bilik Dynaz yang tertutup rapat dibuka cermat.Bunyi yang terhasil dari bukaan tingkap itu membuatkan Yusri menghentikan balingannya.Hariz, Halimah dan Yusri tersentak seketika apabila melihat kelibat yang membuka tingkap bilik tersebut.

“Wow, siapa mamat hensem tu?”Halimah ternganga apabila menglihat Dennis membuka tingkap.Dennis pula masih dengan raut wajah penuh dengan kehairanan tetapi masih boleh menghadiahkan segaris senyuman buat tetamunya pada malam itu.

“Hey, kau buat apa dalam bilik Dynaz, hah?”Hariz tidak menunggu lagi terus sahaja dia bersuara apabila tidak diduganya seorang lelaki akan membuka tingkap tersebut.Seakan ada api cemburu didalam hatinya walaupun tidak disedarinya.Dennis mula tersenyum apabila mendengar nama Dynaz disebut Hariz.Didalam fikirannya mula mengatakan bahawa tiga orang asing diluar itu sudah tentu sahabatnya Dynaz.Dia berpaling ke dalam bilik dan menglihat kearah Dynaz yang masih berada di atas katil.

“Dynaz, kawan Dynaz ada di luar.” manis raut Dennis bersuara dan semula memalingkan wajahnya melihat kelibat kawan-kawanya Dynaz.Mendengar percakapan itu laju sahaja Dynaz mengerakkan tubuhnya kearah tingkap biliknya.Dia tersenyum riang apabila menglihat Hariz, Halimah dan Yusri yang berada diluar dan sedang memerhati kearahnya.

“Abang, Limah, Yus.Hi…Kenapa ni?” riang sahaja Dynaz bersuara.

“La..kan hari ni kita nak pergi tengok ‘malam gamelan’ dekat dewan budaya” Yusri bersuara perlahan tetapi cukup untuk didengari oleh Dynaz,khuatir didengari ibu dan bapanya Dynaz.Ini kerana Pak Rahim dan Mak Ana sudahpun melarang anak perempuannya dari keluar rumah waktu malam selepasnya kejadian Dynaz yang hampir lemas di paya Tok Din ketika memancing di waktu malam.

“Maaf aku terlupa la.. ” Dynaz menepuk dahinya sekali dan mula memanjat tingkap biliknya itu.Dennis terkejut dengan spontan dia memegang erat pinggang Dynaz apabila menglihat Dynaz yang memanjat tingkap bilik tidurnya itu.Dia kaget kerana inilah kali pertama dia menglihat seorang perempuan yang menyerupai seorang lelaki dari gerak kelakuannya.Terkejut besar Hariz apabila melihat lengan Dennis yang memaut erat pinggang Dynaz,dia mula tidak keruan.

“Dynaz terjun cepat, abang sambut dari bawah. ” Hariz cepat bersuara dan melangkah menghampiri tingkap tersebut.Halimah tersenyum memandang kelakuan Hariz.Yusri yang tidak mengetahui apa-apa cuma terdiam tidak bersuara.Dynaz tersenyum riang dan mengangguk kecil.

“Tak apa, Dynaz tak akan apa-apa”Dynaz bersuara kepada Dennis dengan senyuman yang manis dia terjun kelaman rumahnya melalui tingkap bilik yang terbuka luas.Hariz menyambut kemas Dynaz didalam pangkuannya.Dennis menarik nafas lega apabila melihat Dynaz selamat didalam pangkuan Hariz.Lama dia memerhati kearah Hariz, dirinya dapat merasakan pandangan yang kurang enak yang dilemparkan Hariz kearahnya.

“Abang,terjunlah sekali.Kita pergi sama-sama.”Dynaz mengajak Dennis suaranya perlahan tetapi cukup untuk didengari oleh Dennis.

“Ya,marilah sekali.” Halimah turut mengajak.Yusri hanya mengangguk walaupun tiada senyuman yang menghiasi bibirnya.Hariz diam dia melihat lama kearah Dennis yang turut memandang kearahnya.

“Assalammualaikum dan selamat datang kepada rakan-rakan sekalian yang sudi menjayakan ‘malam gamelan’ di kampung kita ini.Sila beri tepukan gemuruh”suara Makcik Rita ibunya Fasha bergegar ceria menggunakan pembesar suara.Keadaan menjadi riuh rendah, bising dengan tepukan gemuruh yang diberikan para penonton yang hadir pada malam tersebut.

Kelihatan Dynaz, Hariz, Halimah, Yusri dan Dennis juga turut memberikan tepukan gemuruh.Diwajah masing-masing terpamer riak wajah yang ceria dan riang.Keadaan dewan yang masih kecil dan kekurangan kelengkapan membuatkan semua yang hadir hanya duduk dilantai berlapikkan tikar yang disediakan pihak dewan.Kanak-kanak diberikan keutamaan dengan diberikan tempat duduk dihadapan manakala orang dewasa dibelakang.

“Harulah mat Korea tu.”Yusri bersuara seakan berbisik kepada Halimah sambil memuncungkan mulutnya kearah Dennis.Halimah mencebikkan wajah.

“Kau tu jealous, cakap ajelah.”selamba sahaja Halimah membalas kenyataan Yusri.

“Wei, aku bukan jealous.Aku cuma nak tergelak aje dengan kebendulan mamat tu”Yusri memegang perutnya untuk menahan tawanya yang hampir pecah.Cepat Halimah menyikunya.

“Agak-agak la wei.Aku dan Hariz pun dah habis gelak yang kau tak habis-habis lagi apehal?”Halimah mengaku yang dia juga hampir pecah perut geli hati apabila mengingatkan kelakuan Dennis yang agak bendul ketika dirumah Dynaz tadi.

Dennis apabila diajak tadi terus sahaja mengangguk laju dan menutup kembali tingkap yang terbuka luas dia mengunci tingkap kemas membuatkan semua yang berada di halaman rumah Dynaz terdiam dan terpinga-pinga.

“Eh,kawan kau tu tak nak ikut ke?”Yusri menyoal Dynaz kehairanan

“Tadi dia mengangguk nak ikut kan?”Halimah pula bersuara menggaru kepala yang tidak gatal.Dynaz terdiam tidak berkata apa-apa,sebenarnya dia pun dalam keadaan binggung juga.

“Jangan dia buat bendul pergi minta kebenaran ibu bapa sudah le..”Yusri bersuara berseloroh.Hariz diam memandang kearah Dynaz.

Tiba-tiba pintu hadapan rumah Dynaz terbuka,bunyi yang terhasil daripada bukaan itu menarik perhatian Hariz,Dynaz,Yusri,dan Halimah.Bulat mata mereka semua, terkejut apabila menglihat kelibat ibu Dynaz tercegat dihadapan pintu sambil memandang tepat kearah mereka.

“Alamak!Kantoi kita.”Dynaz bersuara mengigit bibirnya.Dia risau akan kemarahan ibunya itu.Hariz mula mengatur langkah kehadapan untuk menerangkan segalanya kepada Mak Ana dengan harapan ibu Dynaz itu akan memahami mereka dan akhirnya bersetuju dengan membenarkan Dynaz keluar untuk menyambut ‘Malam Gamelan’ di Dewan Budaya.Tetapi tiba-tiba langkahnya terhenti apabila menglihat Dennis keluar dari pintu tersebut dengan senyuman yang riang.

“Mak kami pergi dulu ye..”Dennis bersuara riang dan memakai kasutnya.Mak Ana membalas senyuman tersebut.Sememangnya sejak keluarga Amir bercuti di rumahnya,Dennis sudah mula memanggilnya dengan gelaran Mak manakala Dynaz juga turut memanggil Chae Rin dengan gelaran Mama.Ia seumpama ikatan pertalian keluarga yang rapat dan bahagia.

“Dynaz,kamu nak pergi mak tak halang,tapi kenapa buat macam ni?”Mak Ana menyoal Dynaz, pertanyaannya tiada bernada marah cuma pertanyaan dari seorang ibu yang risaukan keselamatan anaknya.

“Mak,tak perlulah risau ye, Dennis ada boleh jaga Dynaz.”lembut Dennis bersuara sambil menghadiahkan senyuman manis kepada Mak Ana.Dynaz hanya tertunduk tidak berkata apa-apa.Hariz memerhati tajam kearah Dennis,dia tidak tahu mengapa dirinya bersikap demikian yang pentingnya dia tidak senang dengan kehadiran Dennis.Yusri dan Halimah turut tidak berkata apa-apa.

“Ye lah, pergi baik-baik ye..”Mak Ana bersuara setelah menarik nafas panjang.Dynaz meloncat riang hatinya sangat gembira setelah ibunya membenarkannya untuk pergi ke ‘Malam Gamelan’.Mak Ana turut tersenyum melihat karenah anaknya itu.Dia turut memberi senyuman manis kepada Hariz,Yusri,dan Halimah.

“Ok, Dynaz naik sama abang ye.”Hariz bersuara sambil mengambil basikal yang diparkirnya di halaman rumah Dynaz.Yusri dan Halimah turut beredar mengambil basikal.Hari ini Halimah menumpang basikal Yusri kerana basikalnya dipinjam oleh abangnya untuk pergi kedusun malam ini mengutip buah durian yang gugur dari pohonnya.Pada mulanya, bising juga mulut si Yusri itu apabila mendengar Halimah akan memboncengnya tetapi setelah Halimah mula menarik wajahnya akhirnya Yusri tewas juga.Dynaz riang mengangguk dan berjalan mendekati basikal Hariz.

“Eh,Dennis nak naik basikal siapa ye?basikal Dynaz rosak.”tiba-tiba Dynaz bersuara menoleh pandangannya kepada Dennis yang masih tercegat tidak bergerak kemana-mana.Walaupun Dennis masih dengan senyumannya masih menampakkan kekeliruan diwajahnya.

“Tumpanglah basikal siapapun dia nak tumpang, kalau takde sangat jalan kaki ajelah”Hariz bersuara tegang.Walaupun dia cuba untuk mengawal perasaan yang tidak dimengertinya itu tetapi percakapannya tetap tidak boleh dikawalnya.Dynaz mengerutkan dahinya memandang Hariz,tidak pernah Hariz melayan seseorang yang tidak dikenalinya seperti itu.Selalunya Hariz mudah mesra dan baik sewaktu berbicara.

Mendengar percakapan Hariz membuatkan Dennis terkelu lidah senyuman manisnya mati di situ.Terasa dirinya tidak diterima di situ.

“Sudah, Dynaz nak naik ke tak?”Hariz bersuara serius tiada senyuman dipamerkan.Dynaz menjadi serba salah, dia melihat kearah Dennis, matanya bertembung dengan anak mata hazel kepunyaan Dennis.Dirinya terdiam, di dalam hatinya dia sangat mengharapkan Dennis dapat mengikutnya.Yusri dan Halimah turut bersimpati dengan Dennis,mereka tidak dapat berbuat apa-apa untuk menolong kerana mereka juga tidak mempunyai tempat lebih untuk diboncengnya.

“Sorry ye, kitaorang pun takleh nak tolong la.”Yusri bersuara mengangkat bahunya.Halimah turut mengangguk perlahan.

“Eh, takpelah saya boleh pergi lain kali aje.”Dennis bersuara bagi menenangkan keadaan.Pantas Dynaz menggeleng laju.

“Tak, tak boleh.Abang kena ikut juga,please Naz nak tunjuk macam-macam kat abang ni..”Dynaz bersuara seakan merayu.Dennis tersenyum terasa hatinya tenang mendengar suara itu.Lalu dia mengangguk perlahan sambil tersenyum.Hariz merenungnya tajam,ternyata dia sangat tidak menyenangi lelaki tersebut.Dia menyuruh Dynaz duduk di basikalnya,Dynaz yang serba salah duduk mengikut arahan Hariz sambil matanya tidak lepas memandang kepada Dennis.

“Kitaorang bawa perlahan aje, kau ikutlah perlahan-lahan”Hariz bersuara tanpa menoleh ke wajah Dennis.Tiada kemesraan ditunjukkannya,terus sahaja dia mengayuh basikalnya.

“Abang ikut ye..”Dynaz bersuara mengharap.Dennis senyum mengangguk dan berjalan perlahan-lahan mengikut arah yang dipandu Hariz dan Yusri.Mengingatkan pandangan tajam Hariz membuatkan dirinya menyedari bahawa lelaki itu tidak menyukai akan kehadirannya. Jauh di hadapan dia mendengar ketawa riang dari Dynaz yang bising menceritakan tentang perasaanya yang tidak sabar untuk menonton ‘Malam Gamelan’ tersebut.Ketawa Dynaz disambut riang oleh Hariz,Yusri, dan Halimah.Jauh dibelakang Dennis juga turut tersenyum mendengar suara Dynaz yang kuat didalam kepekatan malam itu.Dia terus berjalan walaupun penat dirinya perlu juga untuk menguatkan semangatnya kerana dia tidak mahu mengecewakan perasaan Dynaz.Walaupun terasa seperti seorang bodoh dirinya tetap juga teruskan kerana sesungguhnya dirinya sanggup menjadi bodoh demi Dynaz.

“Honey, what wrong?”tiba-tiba sahaja suara lembut Soon Ae menyapa di telinga Dennis.Tersentak Dennis, tetapi cepat dia mengawal supaya tidak kelihatan kepada Soon Ae yang dia sedang leka mengimbau masa dahulunya.

“Oh, nothing..just wanna rest my mind”Dennis menjawab sambil melemparkan senyumannya kepada Soon Ae.Senyumanya dibalas dengan sebuah senyuman manja di bibir Soon Ae.Cepat Soon Ae memeluk tubuh sasa itu sambil merehatkan kepalanya dibahu yang bidang itu.Dennis membalas pelukan itu erat.Dia mengucup lembut umbun-umbun wanita tersebut membuatkan Soon Ae betul-betul terasa sangat disayangi oleh lelaki idamannya itu.Dennis menutupkan kedua-dua matanya untuk merehatkan mindanya.Dia tidak boleh lama disitu kerana sebelum tepat jam menunjukkan ke angka dua belas dia harus pulang kerumahnya.Tidak ubah seperti ‘Mr.Cinderrella’ yang dikawal ketat oleh keluarganya.

Keharuman tubuh dan rambut Soon Ae betul-betul membuatkan dia leka dan damai didalam pelukan wanita tersebut.Dia sudah mempunyai segalanya yang diidamkan para lelaki didalam dunia ini, duit, harta, wanita, kerjaya,kedudukan semuanya sudah dimilikinya didalam genggamannya.Dia tidak perlukan apa-apa lagi di dalam hidupnya dan hanya perlu menikmati sahaja segala yang diperolehinya.

Dynaz.Tiada apa-apa makna wanita kampung itu di dalam hidupnya, dirinya pasti hatinya dan fikirannya yang mengimbau masa dahulu sejak kebelakangan ini hanyalah cuma perasaan ingin tahunya sahaja bukan mempunyai apa-apa makna kasih sayang yang tersirat.Wanita itu sungguh mudah menyakitkan hatinya sedangkan wanita yang berada erat didalam pelukannya ini sangat mencintainya dan tidak pernah akan menyakitkan hatinya.

“Seorang wanita yang menyakitkan hati cuma untuk lelaki yang menyakitkan hati”Dennis berkata-kata senyap didalam hatinya menujukan khas buat Dynaz dan Hariz.Dirinya tersenyum puas walaupun matanya masih lagi terpejam rapat merehatkan mindanya yang kusut kebelakangan ini memikirkan keluarganya yang bercadang bercuti ke Malaysia.

Dia tidak perlu gusar, tidak perlu takut, dan tidak perlu berasa janggal untuk ke sana kerana ternyata dirinya sememangnya tidak akan mengendahkan lagi budak-budak kampung tersebut.Dia dahulu merupakan insan yang berbeza dengan dirinya sekarang.Bahkan dia juga amat membenci dirinya yang terdahulu.Perkenalannya dengan Henney mengajarnya erti kehidupan yang sebenar.Menikmati segala kemewahan yang terhidang dihadapan mata dan menjadi insan yang digilai ramai itulah dirinya sekarang.

2 comments:

Zeni Geba said...

Juz admit hariz u fall in luv wit Dynaz!
klu tak pesal cemburu ngan Dennis?
hehe..
emo jap..

tp citer ni mmg best!
stakat nih 4 stars!

dixie dollz said...

best~5 star :]

Post a Comment

 
Novella~My LovE. Design by Pocket